luni, 14 octombrie 2024

Planificare activități extracurriculare




Iată o planificare anuală cu activități extracurriculare la grădiniță. Activitățile propuse sunt orientate spre dezvoltarea integrală a copiilor, având în vedere cele cinci domenii de dezvoltare: limbaj și comunicare, dezvoltare socio-emoțională, dezvoltare cognitivă, dezvoltarea fizică și sănătate, precum și capacitatea de învățare.


Septembrie

Tema lunii: Bine ați venit la grădiniță!


Plimbare în curtea grădiniței: explorarea mediului înconjurător, recunoașterea clădirii, a locului de joacă.

Ateliere de autocunoaștere: activități de prezentare și socializare (desenarea propriului chip, jocuri de grup „Cine sunt eu?”).

Decorarea sălii de grupă: activitate practică unde copiii creează decorațiuni pentru sala de grupă (desene, colaje).

Jocuri de cooperare: „Podul prieteniei” (copiii fac perechi și își oferă sprijin în diverse activități).


Octombrie

Tema lunii: Toamna în natură


Excursie în parc/pădure: observarea schimbărilor din natură (culorile frunzelor, fructe de toamnă).

Atelier de creație: colaje și picturi cu frunze și alte elemente naturale.

Activitate de gătit: realizarea unei salate de fructe de toamnă.

Ziua Recoltei: expoziție cu fructe și legume de toamnă.


Noiembrie

Tema lunii„Învățăm să fim sănătoși”


Vizită la un cabinet medical sau invitația unui medic pediatru.

Activități de igienă personală (spălatul pe mâini, îngrijirea dinților).

Jocuri de rol: „Micul doctor”– copiii învață despre importanța sănătății.

Campanie de conștientizare: „Sănătatea este în mâinile tale”.


Decembrie

Tema lunii: Iarna și Sărbătorile de iarnă


Bradul de Crăciun: decorarea bradului din sala de grupă.

Vizită la un târg de Crăciun.

Serbare de iarnă: organizarea unui program artistic (cântece, poezii de Crăciun).

Donație pentru copiii nevoiași: colectare de jucării sau haine pentru a învăța despre generozitate.


Ianuarie

Tema lunii: Lumea ghețarilor


Atelier de artă: pictură pe tema iernii – peisaje de iarnă, fulgi de zăpadă.

Activitate senzorială: experimente cu gheață (topirea gheții, crearea de forme din apă înghețată).

Lectură de poveste: „Pinguinul curios” (poveste în lucru) explorarea vieții animalelor din zonele reci.

Jocuri de mișcare: „Cursa săniuțelor” (jocuri de echilibru și coordonare).


Februarie

Tema lunii: Emoțiile noastre


Jocuri de rol: „Teatrul emoțiilor” – copiii învață să recunoască și să exprime emoțiile.

Activitate artistică: crearea unui „copac al emoțiilor” cu frunze care exprimă diverse stări.

Lectură și discuții: povestea „ANDREI ÎN ȚARA EMOȚIILOR ” – gestionarea emoțiilor.

Ateliere de rezolvare a conflictelor: activități de grup pentru promovarea cooperării.


Martie

Tema lunii: Primăvara înflorită


Plimbare în natură: observarea primelor semne ale primăverii (flori, muguri).

Atelier de creație: realizarea de mărțișoare și felicitări pentru mame.

Activitate practică: plantarea de flori în curtea grădiniței.

Spectacolul de teatru: Teatru de păpuși 


Aprilie

Tema lunii„Grijă pentru natură”


Vizită la o grădină botanică/zoologică (dacă este posibil) pentru a învăța despre diferite plante/animale.

Ziua Pământului: activități de ecologizare.

Învățarea despre reciclare prin jocuri și activități practice.

Realizarea unui colț verde în grădiniță sau crearea de jucării sau obiecte din materiale reciclabile.


Mai

Tema lunii: Călătorii în jurul lumii


Atelier de explorare: confecționarea de steaguri și suveniruri din diferite țări.

Cântece și dansuri internaționale: învățarea unor dansuri și cântece din alte culturi (vals, samba, dansuri tradiționale indiene, ritmuri africane tradiționale)

Lectură: povești din diferite colțuri ale lumii.

Jocuri de mișcare: „Cursa cu saci” și alte jocuri tradiționale din diferite culturi.


Iunie

Tema lunii: Aventuri de vară


Atelier de pictură/ Desene pe asfalt: "Ziua copilului"

Activitate de mișcare: „Mini-olimpiada de vară” cu jocuri sportive și de echilibru.

Excursie de final de an la o fermă sau parc tematic.

Petrecere de final de an: organizarea unei mici festivități de închidere a anului școlar, cu cântece și diplome/serbare de sfârșit de an școlar 



Obiectivele activităților extracurriculare:

1. Dezvoltarea limbajului și comunicării: prin povești, cântece și discuții.

2. Dezvoltarea creativității: prin activități artistice (pictură, modelaj, colaje).

3. Dezvoltarea fizică: prin jocuri de mișcare și activități în aer liber

4. Dezvoltarea social-emoțională: prin jocuri de rol și activități de colaborare.

5. Stimularea curiozității și explorării: prin excursii, activități în natură și ateliere practice.


Această planificare este flexibilă și poate fi ajustată în funcție de resursele disponibile și de nevoile grupului de copii.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumesc pentru aprecieri! 🤗

21 POEZII SCURTE PENTRU COPII

21 POEZII SCURTE PENTRU COPII  ❗️NU distribuiți materialele, DISTRIBUIȚI LINK-UL unde acestea pot fi găsite❗️ Alte materiale  https://paunar...