Iată o planificare anuală cu activități extracurriculare la grădiniță. Activitățile propuse sunt orientate spre dezvoltarea integrală a copiilor, având în vedere cele cinci domenii de dezvoltare: limbaj și comunicare, dezvoltare socio-emoțională, dezvoltare cognitivă, dezvoltarea fizică și sănătate, precum și capacitatea de învățare.
Septembrie
Tema lunii: Bine ați venit la grădiniță!
Plimbare în curtea grădiniței: explorarea mediului înconjurător, recunoașterea clădirii, a locului de joacă.
Ateliere de autocunoaștere: activități de prezentare și socializare (desenarea propriului chip, jocuri de grup „Cine sunt eu?”).
Decorarea sălii de grupă: activitate practică unde copiii creează decorațiuni pentru sala de grupă (desene, colaje).
Jocuri de cooperare: „Podul prieteniei” (copiii fac perechi și își oferă sprijin în diverse activități).
Octombrie
Tema lunii: Toamna în natură
Excursie în parc/pădure: observarea schimbărilor din natură (culorile frunzelor, fructe de toamnă).
Atelier de creație: colaje și picturi cu frunze și alte elemente naturale.
Activitate de gătit: realizarea unei salate de fructe de toamnă.
Ziua Recoltei: expoziție cu fructe și legume de toamnă.
Noiembrie
Tema lunii: „Învățăm să fim sănătoși”
Vizită la un cabinet medical sau invitația unui medic pediatru.
Activități de igienă personală (spălatul pe mâini, îngrijirea dinților).
Jocuri de rol: „Micul doctor”– copiii învață despre importanța sănătății.
Campanie de conștientizare: „Sănătatea este în mâinile tale”.
Decembrie
Tema lunii: Iarna și Sărbătorile de iarnă
Bradul de Crăciun: decorarea bradului din sala de grupă.
Vizită la un târg de Crăciun.
Serbare de iarnă: organizarea unui program artistic (cântece, poezii de Crăciun).
Donație pentru copiii nevoiași: colectare de jucării sau haine pentru a învăța despre generozitate.
Ianuarie
Tema lunii: Lumea ghețarilor
Atelier de artă: pictură pe tema iernii – peisaje de iarnă, fulgi de zăpadă.
Activitate senzorială: experimente cu gheață (topirea gheții, crearea de forme din apă înghețată).
Lectură de poveste: „Pinguinul curios” (poveste în lucru) – explorarea vieții animalelor din zonele reci.
Jocuri de mișcare: „Cursa săniuțelor” (jocuri de echilibru și coordonare).
Februarie
Tema lunii: Emoțiile noastre
Jocuri de rol: „Teatrul emoțiilor” – copiii învață să recunoască și să exprime emoțiile.
Activitate artistică: crearea unui „copac al emoțiilor” cu frunze care exprimă diverse stări.
Lectură și discuții: povestea „ANDREI ÎN ȚARA EMOȚIILOR ” – gestionarea emoțiilor.
Ateliere de rezolvare a conflictelor: activități de grup pentru promovarea cooperării.
Martie
Tema lunii: Primăvara înflorită
Plimbare în natură: observarea primelor semne ale primăverii (flori, muguri).
Atelier de creație: realizarea de mărțișoare și felicitări pentru mame.
Activitate practică: plantarea de flori în curtea grădiniței.
Spectacolul de teatru: Teatru de păpuși
Aprilie
Tema lunii: „Grijă pentru natură”
Vizită la o grădină botanică/zoologică (dacă este posibil) pentru a învăța despre diferite plante/animale.
Ziua Pământului: activități de ecologizare.
Învățarea despre reciclare prin jocuri și activități practice.
Realizarea unui colț verde în grădiniță sau crearea de jucării sau obiecte din materiale reciclabile.
Mai
Tema lunii: Călătorii în jurul lumii
Atelier de explorare: confecționarea de steaguri și suveniruri din diferite țări.
Cântece și dansuri internaționale: învățarea unor dansuri și cântece din alte culturi (vals, samba, dansuri tradiționale indiene, ritmuri africane tradiționale)
Lectură: povești din diferite colțuri ale lumii.
Jocuri de mișcare: „Cursa cu saci” și alte jocuri tradiționale din diferite culturi.
Iunie
Tema lunii: Aventuri de vară
Atelier de pictură/ Desene pe asfalt: "Ziua copilului"
Activitate de mișcare: „Mini-olimpiada de vară” cu jocuri sportive și de echilibru.
Excursie de final de an la o fermă sau parc tematic.
Petrecere de final de an: organizarea unei mici festivități de închidere a anului școlar, cu cântece și diplome/serbare de sfârșit de an școlar
Obiectivele activităților extracurriculare:
1. Dezvoltarea limbajului și comunicării: prin povești, cântece și discuții.
2. Dezvoltarea creativității: prin activități artistice (pictură, modelaj, colaje).
3. Dezvoltarea fizică: prin jocuri de mișcare și activități în aer liber
4. Dezvoltarea social-emoțională: prin jocuri de rol și activități de colaborare.
5. Stimularea curiozității și explorării: prin excursii, activități în natură și ateliere practice.
Această planificare este flexibilă și poate fi ajustată în funcție de resursele disponibile și de nevoile grupului de copii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Mulțumesc pentru aprecieri! 🤗